وبلاگ

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه چیست؟

مقدمه

اکستنشن مژه چیست؟ و چرا به به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیباسازی مژه‌ و چشم، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و نگاه ها را به خود جلب کرده است. در این مقاله از مجموعه حزباوی تلاش کرده ایم تا به بررسی تمام جزئیات اکستنشن مژه، تاریخچه، مزایا، معایب، انواع آن و سایر نکات مهم در این رابطه بپردازیم تا شاید توانسته باشیم ولو گام کوچکی در راه کمک به شما عزیزان برداریم.

اکستنشن مژه چیست؟

 

 

تاریخچه اکستنشن مژه چیست؟

تاریخچه اکستنشن مژه و آرایش چشم به عنوان یکی از اجزای مهم زیبایی و آرایش انسان، به زمان‌های بسیار دوری باز می‌گردد و به جرات می توان گفت که این هنر قدمتی به تاریخ جوامع بشری داشته و در تمامی اقوام و فرهنگ ها بدون توجه به زمان و مکان توجه ویژه ایی به آن شده است و با گذر زمان نیز تحولات زیادی را تجربه کرده که این سیر تکاملی کماکان ادامه دار می باشد.

مردم مصر باستان از قرن‌ها پیش از میلاد به آرایش چشم بسیار اهمیت می‌دادند. آنها از کحل، نوعی ماده‌ معدنی تیره و خاص، یا همان سورمه برای چشم استفاده می‌کردند تا چشمان خود را برجسته نمایند که به دلیل اثرات ضد آفتاب بعدها میان عموم مردان و زنان رایج شد، بخصوص بین افراد طبقات اشرافی و مرفه جامعه. در روم باستان زیبایی یک فضیلیت محسوب می شد، به همین دلیل جستجوی آن در میان آحاد جامعه نفوذ کرده بود و لوازم آرایشی و زیبایی چشم ها نقش مهمی در زندگی روزمره مردم داشت و برای زنان به نوعی بازتابی از فرهنگ و جایگاه ویژه اجتماعی شمرده می شد. آرایش چشم در اروپای قرون وسطی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما به دلیل تأثیرات مذهبی و فرهنگی متفاوت بود. در دوران پس از رنساس بود که آرایش چشم به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار گرفت و تکنیک‌های پیچیده‌تری به کارگرفته شد. سپس با توسعه صنعت آرایش و زیبایی، تکنیک‌های جدیدی تری نیز برای آرایش چشم و مژه توسعه یافت. استفاده از ریمل و ریش‌ پیشه‌های مژه مصنوعی به طور گسترده‌تری شناخته شد و با مرور زمان و با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی، تکنیک‌های مدرن‌تری برای آرایش چشم و افزایش طول و ضخامت مژه‌ها توسعه یافت. اکستنشن مژه، مداد چشم، ریمل‌های ضدآب و با دوام و … از جمله نمونه‌های آرایش چشم در دنیای مدرن امروزی هستند.

بنابراین، تاریخچه آرایش چشم و اکستنشن مژه نشان می‌دهد که فرآیند رشد این هنر بسان سایر فرایند های طبیعی سیر تکاملی خود را از دوران باستان تا به امروز طی کرده و در این مسیر تحولات زیادی را تجربه کرده است و همواره جزء اصلی ترین ارزش های زیبایی‌شناسی و آرایشی انسان‌ها بوده است.

 

 

تاثیر اکستنشن مژه چیست؟

مژه به عنوان یکی از اجزای اصلی صورت، تأثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره دارد که این این تأثیر را می توان از جوانب مختلفی مشاهده و بررسی نمود.

۱. افزایش جذابیت و برجستگی چشم ها :
مژه‌های طبیعی و پرپشت به چشمان افراد برجستگی می‌دهند و زیبایی و جذابیت آن ها را دوچندان می‌نمایند. چشمانی با مژه های پرپشت، بسیار زنده‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند و این امر به چهره افراد جلوه ویژه ایی بخشیده و نگاه ها را به آن جلب می‌کند.

۲. تعادل و هماهنگی چهره :
مژه‌های پرپشت و منظم، به چهره تعادل بخشیده و هارمونی ایده آلی در ظاهر کلی آن ایجاد می کنند. این تعادل به شکل و ابعاد چهره کمک می‌کند و زیبایی طبیعی را بهبود می‌بخشد.

۳. افزایش اعتماد به نفس :
داشتن مژه‌هایی پرپشت، زیبا و سیمایی جذاب می‌تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد. زیرا ظاهری درخشان و زیبا باعث می شود که فرد بیشتر دیده شود و از آنجا که انسان بصورت غریزی مایل است در کانون توجهات باشد، این امر به او احساس خوبی می بخشد.

۴. تأثیر در زیبایی ابراز صورت :
مژه‌های پرپشت می‌توانند به چهره شما ویژگی‌ منحصر به فردی بدهند و زیبایی طبیعی ابراز صورت را تقویت کنند.

مراحل انجام اکستنشن مژه چیست؟

  • مشاوره اولیه : قبل از شروع، متخصص زیبایی با مشتری مشاوره می‌کند تا نوع مژه مناسب و سبک دلخواه او را تعیین کند.
  • تمیز کردن مژه‌ها : مژه‌های طبیعی باید به خوبی تمیز شوند تا هرگونه چربی یا مواد آرایشی از روی آنها پاک شود.
  • انتخاب مژه‌های مصنوعی : مژه‌های مصنوعی با توجه به طول، ضخامت و فر دلخواه مشتری انتخاب می‌شوند.
  • چسباندن مژه‌ها : مژه‌های مصنوعی به وسیله چسب‌های مخصوص به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند. این فرآیند به دقت و تخصص بالایی نیاز دارد.
  • تنظیم و فرم‌دهی نهایی : پس از چسباندن مژه‌ها، متخصص زیبایی آنها را تنظیم و فرم‌دهی می‌کند تا ظاهری طبیعی و هماهنگ با چهره فرد داشته باشند.

مزایا

  • افزایش زیبایی و جذابیت : اکستنشن مژه می‌تواند چشمان فرد را بسیار برجسته‌تر و زیباتر نشان دهد.
  • صرفه‌جویی در زمان : با داشتن مژه‌های پرپشت و بلند، نیاز به استفاده از ریمل و سایر محصولات آرایشی کمتر می‌شود.
  • ماندگاری بالا : در صورت مراقبت صحیح، اکستنشن مژه می‌تواند تا چند هفته ماندگاری داشته باشد.

معایب و خطرات

  • هزینه بالا : اکستنشن مژه به دلیل نیاز به تخصص و مواد با کیفیت، هزینه بالایی دارد.
  • احتمال واکنش‌های آلرژیک : برخی افراد ممکن است به چسب‌های مورد استفاده حساسیت نشان دهند.
  • نیاز به مراقبت‌های ویژه : برای حفظ ماندگاری و کیفیت اکستنشن، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای وجود دارد.
  • ریسک آسیب به مژه‌های طبیعی : در صورتی که اکستنشن به درستی انجام نشود، ممکن است به مژه‌های طبیعی آسیب وارد شود.

مراقبت‌های پس از اکستنشن مژه

  • اجتناب از آب و رطوبت : در 24 ساعت اول پس از انجام اکستنشن، می بایست از آب و رطوبت دوری کرد.
  • استفاده از محصولات آرایشی بدون روغن : استفاده از محصولات آرایشی حاوی روغن می‌تواند چسب مژه‌ها را تضعیف کند.
  • عدم مالش چشم‌ها : مالش چشم‌ها باعث ریزش مژه‌های مصنوعی می شود.
  • تنظیم مجدد مژه‌ها : هر چند هفته یک‌ بار مژه ها نیاز به تنظیم و ترمیم دارند تا ظاهر مرتب، زیبا و آراسته خود را حفظ کنند.

 

 

انواع اکستنشن مژه چیست؟

  1. اکستنشن مژه کلاسیک : رایج ترین و قدیمی ترین مدل اکستنشن مژه که در آن حتی الامکان حالت طبیعی مژه ها حفظ می شود و در آن یک ردیف از مژه های کوتاه روی مژه طبیعی کاشته می شود.
  2. اکستنشن مژه اسپایکی : در این مدل تارهای مژه بصورت یک به یک و کوتاه و بلند، یکی در میان روی مژه های طبیعی کاشته می شوند. این نوع از اکستنش مژه برجستگی بیشتری به مژه ها می دهد و طرفداران خاص خود را دارد.
  3. اکستنش مژه گربه ایی : یکی از پرطرفدارترین مدل ها که علاوه بر افزایش پرپشتی و برجستگی مژه ها، چشم ها را نیز کشیده تر نشان داده و به آن مژه عروسکی نیز می گویند. استفاده از این مدل افراد را از خط چشم نیز بی نیاز می نماید.
  4. اکستنشن مژه والیوم یا حجیم : به مدلی گفته می شود که روی هر تار مژه طبیعی بیش از یک مژه مصنوعی قرار می گیرد، در نتیجه مژه ها بسیار پررنگ تر و پرپشت تر نشان داده و برجستگی چشمان دوچندان می شود.
  5. اکستنشن مژه رنگی : این مدل در طرح و رنگ های مختلفی اجرا می شود و هر شخص متناسب با سلیقه خود می تواند رنگ خاصی را بکار ببرد و بیشتر مناسب جوانان، نوجوانان و مدل های زیبایی است.
  6. اکستنشن مژه هیبریدی یا نامرتب : از انواع مدل های اکستنشن طبیعی که در آن مژه های مصنوعی به شکل نا منظم در میان مژه های طبیعی کاشته می شوند.
  7. اکستنشن مژه خط چشمی : یکی از محبوب ترین مدل ها که نیاز به دیگر لوازم آرایشی را به حداقل می رساند. برای این مدل عموماً ار مژه هایی با سایزهای کوچک و متوسط استفاده می شود.
  8. اکستنشن مژه روسی یا کاشت سنجابی : این مدل معمولاً برای افرادی که پلک افتاده دارند کاربرد دارد و در آن تار مژه مصنوعی بصورت جداگانه لا به لای مژه های طبیعی از کوتاه به بلند کاشته می شود.
  9. اکستنشن مژه ویسپی : ترکیبی از اکستنشن اسپایکی و والیوم که که در آن تعداد مدل اسپایکی بیشتر بوده و با ترکیبی از مژه های بلند و کوتاه و در اندازه های مختلف کاشته می شوند.
  10. تکنیک وینگ یا لانگ اند : به سبک خاصی از افزودن مژه‌های مصنوعی گفته می شود که هدف آن ایجاد طول و حجم بیشتر در انتهای مژه‌ها برای دستیابی به ظاهری جذاب و چشم‌گیر است. این تکنیک به دلیل ایجاد حالتی شبیه به چشم گربه‌ای یا بال‌دار باعث می‌شود چشم ها کشیده‌تر و بازتر به نظر برسند و عموماً برای مدل های زیبایی، اکستنشن های فانتزی و یا نمونه کار مژه کاران استفاده می شود.

 

 

نتیجه‌گیری

اکستنشن مژه به عنوان روشی موثر و محبوب برای افزایش زیبایی و جذابیت چشم ها، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. ولی با وجود مزایای فراوان، این روش نیاز به مراقبت‌های ویژه و انجام آن توسط متخصصان دارد تا از هرگونه آسیب به مژه‌های طبیعی و چشم ها جلوگیری شود. البته با انتخاب متخصصان مجرب و رعایت نکات مراقبتی و استفاده از لوازمی مثل چسب مژه با کیفیت و انواع پالت مژه استاندارد و مرغوب می‌توان از زیبایی و جذابیت اکستنشن مژه به بهترین شکل بهره‌مند شد.

3 نظر در “اکستنشن مژه چیست؟

  1. ناشناس گفت:

    عالی

  2. ناشناس گفت:

    عالی ممنونم از اطلاعات مغیدتون

  3. ناشناس گفت:

    درود بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *